Veel websites gebruiken social netwerken om hun bezoekers te binden aan de website. Voorbeelden van deze netwerken zijn er genoeg. Je kan denken aan Hyves, Facebook en natuurlijk het bekende Twitter.
Zeker op kortingscode websites worden deze netwerken ook zeer succesvol ingezet. Door de directe berichtgeving van zowel de site houders als de bezoekers ontstaat er een soort cafebabel model. Kijk bijvoorbeeld maar naar deze Hyves. Hier zie je dat er al zo'n 15.000 leden zich hebben aangemeld voor deze actiecode en kortingscode Hyves en dat men dagelijks over en weer berichten plaatst met nieuwe kortingscode acties. Vragen naar kortingscodes maar ook dat men de winkels bespreekt en of producten.
Zeker dat laatste is erg interessant voor de winkels. Immers als je shop vaak besproken wordt zal deze ook op haar naamsbekendheid dus veel klanten blijven trekken. Dus mede dankzij de inzet van kortingscodes krijg je een mond op mond reclame kunnen we stellen.
Facebook is ook zo'n voorbeeld zoals je kan zien op deze Facebook pagina. Je ziet hier nog wel een verschil dat het echt door de beheerder geplaatste acties zijn waarop gebruikers aangeven of ze die al dan niet leuk vinden. Een goede reactie site om dus je aanbieding op te testen en te kijken wat de potentiële klant er van zal vinden.
De laatste bekende groep zijn de Twitter pagina's. Je ziet bijvoorbeeld op deze Twitter dat er veel korte directe vermeldingen worden gemaakt en is dus voor de Twitteraars handig daar zij die berichten direct op hun eigen account ook te zien krijgen.
Een ontwikkeling die steeds uitgebreider zal worden ingezet. Heb jij nog leuke websites waarop dit soort Kortingscode voorbeelden worden geplaatst laat het weten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten